de avonturen ten huize twee-en-zestig

Oh nee, niet weer eens een wel en wee. De enige Blog (mét hoofdletter) waar commentaar posten VERPLICHT is.

zondag, maart 19, 2006

Time goes nogmaals by.

Goed weer, uitgedund haar, vier feestjes, goddelijke nieuws, een fortentocht, De La Vega, nog een feestje, uitslapen; of hoe een gelukkig mens nog gelukkiger te maken. Ofzoiets.

Na een bezoek aan Rosette wachtte de verre trip naar Ekeren om daar Suburban aan het werk te horen. En zien; o.a. dat het leuk was. Blijvend in dezelfde grootstad - het New-York van België - trokken we (Kapitein Baziel, Odilon, Tsunami en Frré) richting het summum van alle fuiven: de KAE-schoolfuif. Het was aangenaam vertoeven tussen een oprecht geïnteresseerd publiek dat, zo leek me, vooral bestond uit ex-KAE'ers. Maar statistisch gezien klopt dat.
Na Bar Tabac op de gedempte Zuiderdokken, had de Pauly Party in de Eskapade te Kapellen de eer onze afsluiter te mogen zijn. Het was goed geweest; én vier uur.

Zaterdagochtend kwam ik te weten wat ik weten wou. Alsof Barman mijn vraag kon aflezen van mijn gezicht tijdens ons vluchtig gesprek, stond er in de krant dat hét op zondag 1 oktober 2006 doorgaat. O.a. 10 000 man (een te kleine schatting lijkt me) en dEUS op het Sint-Jansplein in hun HomeTown. Op die moment hét New-York; van de wereld. A-Live, voor verdraagzaamheid. Lees terecht tegen extreem-rechts. Er is slechts één reden niet te komen; "Ik hou niet van dEUS".

Twaalf uur, zaterdag, en we waren er. Een oud fort van Napoleon - tussen Lillo en 't Stad; tussen haven en Schelde - deed wat het waard was. Keti's enthousiast maken er wat trachten meer van te zien. Foto's vindt je hier. Dit was écht graaf.
Acht uur, zaterdag, en we waren er. De La Vega in het New-York van de Polder. Het Cultureel Ontmoetingscentrum CO De Schelde. Ze verrasten mij aangenaam. Vrijdag 21 april komt Mint gratis naar hier. De dag daarna, Bal Perte Total van mijn Keti's. U komt toch ook?
Twaalf uur, zaterdag, en we waren er. Schuurfeestje van de Meskes Van 't Geleg tussen Tiësto's en minder Tiësto's in Ossendrecht, Nederland. Ostrecht voor iedereen.
Half twaalf, zondag; opstaan. Tevens ook dag van de Parelvissers.

Morgen, maandag, is er Humo's Pop Poll Deluxe. Zelfs na het elk jaar te hebben meegemaakt blijft het de moeite. We houden U op de hoogte.

Slaapwel.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

goeien bal zander.
gael

6:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home