de avonturen ten huize twee-en-zestig

Oh nee, niet weer eens een wel en wee. De enige Blog (mét hoofdletter) waar commentaar posten VERPLICHT is.

donderdag, februari 16, 2006

Eins Zwei Drei Vier Polizei.

Gisteren.
Eerste les wijgerige antropologie van J. Braeckman. Grave gast, grave les, grave cursus, graaf. Hij is tevens verantwoordelijke veiligheid in de auditoria. Ofzoiets.
Tijdens zijn les ging plots een hard irriterend "tuut-geluid" af; onwetendheid alom. Tien tuuten, en het stopte. "'t Is het geluid van het gehandicaptenliftje", merkte een student op. Onterecht. Vlak na een grondige inspectie van Jehan (deur open en toe), tuutte het opnieuw. Laaang en HARD. Irriterend.
"Ik stel voor dat we even naar buiten gaan". Wij buiten, hij in de hal aan 't GSM'en.
Na een sigaret bij de fans, terug naar binnen.
Jehan droog: "Sorry, het was brandalarm in de boekentoren. Eer dat dat naar hier is overgeslagen is de les toch gedaan".

Toen was het 17u56. Ik wou me haasten de trein te nemen om naar de jeugdraad om 20u te gaan. De trein kwam om 18u05. En dat deed hij ook. Zwetend op een trein dus; U kent het leuke gevoel. Maar 'k had hem.
Door enige werken, reed ie maar tot Berchem, en moesten we overstappen. Dat deden we allen braaf.
Maar daardoor kwam ik pas om 19u12 in 't station aan; een sneldienst op de Roosevelt vertrekkende om 19u19.
Ik, en velen zullen dit nog steeds ergerend bevestigen, stop(te) ALTIJD aan rood. Tot gisteren. Ik zag de bus staan, de tijd verder tikken, en vooral geen auto's aankomen. Links, rechts, links: en gaan.
Sjjiiiet. Drie fluitende, euh, fluiters naar mij. Tsjien, da 's raar. Ik draai me om. Eins Zwei Drei Vier agenten, cops, flikken, pollissen.
"Kende gij da kleurreke niet mijnheer"? "Of hedde ons niet gezien en steekte daarom over?" "Hedde uw identiteitskaart bij?" "Astublieft."
En toen: een aandachtige wandelaar, die letterlijk aan mijn kant stond (toen ik nog niet overstak), kwam toen het groen was naar de overkant; daarom staat hij ook te wachten op het groen.
Zegt die: "Excuseer meneer, maar als u principes wilt bijbrengen dan moeten jullie zelf ook niet oversteken als 't rood is. " "Mijnheer.... U moet mij niet bijbrengen wat principes zijn, wij zijn daar agenten voor."
Schuddebollend zei één van de andere drie flikken gefrustreerd: "Niks respect hebben ze nog, niks meer voor de polies". De flik die geen respect had voor iemands beleefde opmerking.
"Ge steekt niet meer over eh; volgende keer hedde prijs eh makker."

Jieha; jackpot!!

PS: Mijnheer de agent, ik volg ook regels wanneer u er NIET op toekijkt.
PStwee: Voor de fans, en nog meer voor de anderen: vanavond HUMb in de Charlatan.
Update! Een aandachtige lezer vroeg of ik de bus nog had. Ja.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

werkende agenten in't stad, da ben ik zelfs nog ni tegengekomen in die 7 jaar da ik er op school "zit".

ma wsl zaten ze zoals vele goed verstopt in "frituur nr one" den tom kent da wel hij weet alleen nimer hoe hij daar geraakt :-p.

2:09 p.m.  

Een reactie posten

<< Home