de avonturen ten huize twee-en-zestig

Oh nee, niet weer eens een wel en wee. De enige Blog (mét hoofdletter) waar commentaar posten VERPLICHT is.

donderdag, november 09, 2006

Fixkes, mijn gat!


"Ik zen van Stabroek" als opener - dat kan tellen.
Stijn aan de koebellen.
Op aanvraag van 't publiek een bisnummerke willen, maar van de technici helaas niet meer mogen, spelen.
Dinsdagavond stond Stijn in het naprogramma van de Fixkes in de hot & sweaty Balzaal van de Vooruit.
Fixkes komen uit Stabroek (ten Noorden van Antwerpen) en het is er aan te horen: in de songs Kvraagetaan, Pistoleke en Ongelukkig viert hun Stabroeks dialect hoogtij. Beetje melancholisch, wat hiphop, wat singer-songwriterpop. Bovenal: te ontdekken!
Nuja, goed, wij (Elisabeth, Bart en ik) hadden ze reeds geplukt, mét mijn Fixkes, mijn gat deelname in hun (ooit?) komen videoclip, maar dat neemt niet weg dat het weer genieten was.
En nog eens keihard verteld krijgen dat er ("vertaald") in Stabroek of Berendrecht of Zandvliet niet veel vis in de vijver steekt. Wie daar jaagt, die kijkt zo nauw niet.

Ook Stijn kon overtuigen. Nu mét band - blazers, drummerke, bassistje en gitaristje. Dikke feest!
En dan ook dé verrassing: Raymond - jaja, dé Raymond - kwam even G.Daddy meespelen. Mooi zo.
Na de show (en de weddenschap te verliezen dat ik de dag na het uitlopen van de Dodentocht wél naar Antwerpen Zingt ben geweest waardoor ik koken zal!!) => de aftershow.
Op de trappen in 't Vooruitcafé zat Stijn met Fisher-Price keyboard en versterkerke, voltallige band, een hoop felle grieten, en wij, te gaan. De moeite.
Ik hoop op één of andere manier hen volgende week in de Melkweg te Amsterdam nog eens te gaan zien.

Update!: Een vierde keer voorbij de Bilbo fietsen en ik kon het niet weerstaan. Sappig CD'ke !!!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

jammer! als er dan al één link was waar ik op klikte kwam ik op toch wel google terecht. blijven zoeken dus… alhoewel ;-)

sappig.

10:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home