de avonturen ten huize twee-en-zestig

Oh nee, niet weer eens een wel en wee. De enige Blog (mét hoofdletter) waar commentaar posten VERPLICHT is.

maandag, juni 26, 2006

Eins Zwei Polizei.


Deze voormiddag rond half elf ging ik fiets aangeven in 't politiekantoor in 't station Sint-Pieters zelf.
Toen ik zei dat ik mijn fiets kwam aangeven, zei de agent van het oudere type dat ze fietsen aan 't ontruimen zijn - wat klopt. Maar ik zei dat het tussen zaterdagmiddag en zondagavond was gebeurd.
"Jaja, maar gisteren hebben ze er ook al weggedaan. Hoedanook (?), kom over een uurtje nog eens terug, 't is nu druk met een aantal onderzoeken".

Zucht - alsof ze die fietsen een dag vroeger zouden ontruimen, én dan nog op een zondag.

Soit, ik zei dat het goed was en dat ik wel iets gingen eten.
Ik herinner me nog goed, toen ze in Antwerpen na mijn oversteek-gevalletje zeiden dat ze geen respect meer hebben voor de flikken. Mijn vraag is wie er hier geen "respect" heeft voor wie. Maar ik geef de agent van het oudere type het voordeel van de twijfel - het zal wel ontzettend druk geweest zijn.

Soit, anderhalf uur later ging ik terug, een agent van het jongere type ontvangde me proper, duidelijk en direct. "Ha, hij is gegraveerd, dan is 't zeker goed dat ge 'm komt aangeven!"
(...)
"Voila se, da's in orde; hier 't bewijske - moest ge uw fiets ne keer zien met een ander slot; passeert ne keer langs hier, toont ne keer uw papierke dat ge bijhoudt in uw portefeuille, en ik kom uw fiets met plezier losknippen met de speciale politie-fiets-tang".

"Merci!".

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

*hum*hum*
ontvangen - ontving - ontvangen

5:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home